Laatste dag, van Los Angeles naar Schiphol Amsterdam

15 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We vliegen pas om 18 uur, dus hoeven pas om 15 uur op LAX airport te zijn. We doen dus rustig aan en zwemmen na het ontbijt nog even in het zwembad, pakken daarna nog snel een douche want moeten voor 11 uur uitchecken.

Dan gaan we nog even langs de dollar-tree om de laatste dollars uit te geven en daarna  gaan we langs de goodwill om de koelbox en bordjes, bekers, schaaltjes ed af te geven voor  iemand die het goed kan gebruiken, want het is in elke grote stad goed te zien dat veel mensen aan lager wal zijn geraakt en op straat slapen.

Dan is het langzaam toch tijd om naar de luchthaven te gaan, eerst de huurauto inleveren bij Thrifty. Daar krijgen we te horen dat we 3704 mile gereden hebben, dat is 5961 kilometer, loopt snel op, had ik niet gedacht, het voelt helemaal niet zo.

Dan met de shuttle naar LAX, we zijn ruim op tijd en lunchen met een heerlijke panini. Helaas hebben we weer geen plekken aan het raam en moet Mark naast 2 dikke mannen zitten met zijn 1.96 meter. Hij kan zich nauwelijks bewegen omdat de arm van die man echt volledig op zijn plek zit. Als we vertrekken zien we dat alle drie de stoelen   in de voorste rij vrij blijven. Zodra de stewardessen weer mogen rondlopen vraagt Mark meteen of hij daar niet zo mogen zitten en dat is geen probleem. Dus Mark blij en die 2 grote mannen ook, want die ene schuift een plekje op en ze laten de stoel tussenin vrij om te kunnen bewegen.

Het wordt nacht en ik probeer een beetje te slapen, lastig maar het lukt, dan schrik ik wakker van allerlei commotie en een klap tegen mijn arm. Er is een man flauw gevallen precies in het gangpad waar ik zit. Hij is op zijn knieën gezakt en het gangpad is zo nauw dat hij niet makkelijk op zijn rug gelegd kan worden. De stewardessen lopen zenuwachtig heen en weer maar de man staat na een paar minuten zelf weer op en alles is weer rustig. En ik....ben weer klaarwakker

De overstap in Londen loopt gesmeerd en om 17 uur landen we op Schiphol. Even naar de band voor de koffers en dan heerlijk eten bij van der Valk waar we ook nog een laatste nachtje hebben geboekt in een luxe kamer. Na 2 koffers blijft het stil op de band en alle passagiers van onze vlucht staan er allemaal nog. Dan komen er koffers aan van een volgende vlucht uit Lissabon en weten we dat er iets mis is. We informeren bij een medewerker van Schiphol en inderdaad na een tijdje is bekend dat er nog een container in Londen staat. Iedereen moet in de rij om aan te geven welke koffers er weg zijn. De rij is lang en de frustratie groot. Dan horen we dat de volgende vlucht al weer geland is uit Londen en dat daar al een partij koffers bij moet zitten. Inderdaad, daar is koffer 3. Voor onze 4de koffer moeten we nog wachten tot de vlucht van 20.20 uur uit Londen. We balen en besluiten te gaan eten op Schiphol en dan toch terug te gaan naar de bagageband en die koffer dan maar meteen mee te nemen.Om 21 uur komt eindelijk onze koffer en kunnen we naar de shuttle, helaas net gemist, dus ook daar nog 40 minuten wachten . Om 22 uur zijn we dan eindelijk (na 28 uur) in het vd Valk in een prachtige kamer. We gaan lekker slapen...

Wij willen graag iedereen bedanken voor het meelezen van onze blog en alle enthousiaste reacties die we hebben gekregen, BEDANKT!!!

Albert, Wendy, Mark en Tessa

2. Ingrid Omme:
    Welkom thuis!
  3. N.M. van der Haring:
    15 augustus 2018
    Het genoegen was ook aan onze kant!
  4. Jose:
    15 augustus 2018
    Nou ,jullie bedankt!!! Vond het geweldig om te mogen mee reizen,wij beleefden alles weer op nieuw.
    Bedankt!
  5. Marthilde:
    15 augustus 2018
    Welkom thuis , fijn dat we mee mochten genieten van alle mooie belevenissen
  6. Gerda Pol:
    15 augustus 2018
    Jullie ook bedankt voor de mooie verhalen en foto's.
    Heel leuk om te lezen en te bekijken. Prachtige reis voor jullie om lang van na te genieten.
  7. Monique Gooijer:
    15 augustus 2018
    Fijn om mee te mogen lezen en alles weer te herbeleven. Wij hebben óók weer genoten!
  8. Christa:
    16 augustus 2018
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Dank voor de tijd en moeite die je aan het maken van het verslag hebt. We hebben met veel plezier meegelezen. Leuk dat we jullie ook nog tegenkwamen in LV. Strekte met de jetlag!