Dag 21 Los Angeles

11 augustus 2018 - Pasadena, California, Verenigde Staten

Vandaag doen we het lekker rustig aan, vanavond spelen de LA Angels baseball waar we kaartjes voor hebben in Anaheim (oost LA) Voor die tijd willen we even op Hollywood boulevard kijken en als we nog tijd over hebben richting het Hollywood-sign en Rodeodrive.

We zoeken naar een parkeerplaats in Hollywood om te kijken wat dat kost per uur, maar het valt mee, als we van tevoren boeken kunnen we de hele middag blijven voor 7 euro. Dus dat doen we!

Daar aangekomen is het moeilijk te vinden, alle parkeergarages zitten naast elkaar en de mensen zijn weinig behulpzaam, alleen maar geirriteerd dat we niet bij hun komen parkeren. Dan zoeken we zelf wel! En natuurlijk vinden we het dan ook snel.

We lopen Hollywood boulevard op en zien direct een dunkin' donuts, die hebben we nog niet van binnen gezien en we gaan voor een donut en een ijskoffie

Dan gaan we eens kijken wie we allemaal op de tegels zien staan die hier sinds 1961 zijn neergelegd, ongelofelijk wat een hoop van die sterren bij elkaar. Na een paar kilometer nemen we de overkant van de straat en gaan regelmatig een souvenirshop in. Bij de stukgeslagen ster-tegel van Donald Trump is het een drukte van jewelste, voor- en tegenstanders staan te schreeuwen tegen elkaar. Wij bemoeien ons er niet mee en lopen door, om de 2 minuten wordt je een rondtour langs de sterren, het sign en Rodeo drive aangeboden voor veel geld. We zien Mickey, superman en nog wat meer van die verkleede mensen die hopen dat je met ze op de foto wilt zodat ze een flinke tip krijgen.

Dan kijken we op de klok, 15.38 uur, hoe laat begint die wedstrijd eigenlijk? Het blijkt 18 uur te zijn, dan krijg ik het benauwd, check snel mijn Google maps, de rit duurt 1,5 uur! We moeten nu echt terug naar de parkeergarage. We kopen nog snel een souvenir en dan vertrekken we.

Google had gelijk, om 17.30 uur komen we aan bij het stadion, nog een half uur, we parkeren onze auto en lopen nog een flink stuk naar de ingang, daar maken we wat foto's en gaan dan op zoek naar onze stoelen, als we op de goede verdieping zijn is het inmiddels al 17.50 uur schat ik, nog snel even van het toilet gebruik maken en dan....ik haal mijn broek op en hoor het volkslied!!! NEEEE, dat had ik willen zien! Teleurgesteld loop ik voorzichtig de toiletruimte uit, het is doodstil in het stadion, Albert, Mark en Tessa staan op me te wachten, ik schuivel voorzichtig naar ze toe en dan zie ik om me heen allemaal Amerikanen stil staan waar ze stonden met hun rechterhand op de borst. Uit respect blijven we natuurlijk op die plek staan, in een saaie betonnen gang. Ik had zo graag in het stadion gekeken, maar het is niet anders.

Daarna gaan we naar onze plekken en kijken we naar de wedstrijd waar "onze club" giga verliest met 7-0. Het vuurwerk aan het eind maakt alles goed. Thuis gekomen drinken we nog een biertje en maak ik dit verhaal... en daarna nog een keer het eind, want dat was niet gepubliceerd om een of andere gekke reden.. inmiddels loopt het tegen 1 uur, dus het is de hoogste tijd om te gaan slapen,

tot morgen, misschien Rodeo drive en het Hollywood sign bekijken....? ;-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lieke:
    12 augustus 2018
    Het verhaal eindigt met een 'cliff hanger' maar aan de foto's te zien is het gelukt de wedstrijd te zien🤗.
  2. Jose:
    12 augustus 2018
    Haha inderdaad hou je ons in spanning hoe het eindigt.
    Wat beleven jullie veel,en wat leuk om naar zo,n wedstrijd te gaan,hebben wij nooit bedacht. Nog even mensen an zit het er op.,maar wat hebben jullie veel gezien en beleefd.nog heel veel plezier!
  3. Lieke:
    12 augustus 2018
    Je broek ophalen voor het amerikaanse volkslied, leuker gaat het niet worden🤣