Dag 18 van Marina naar Buellton

8 augustus 2018 - Buellton, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we langs de kust rijden, daar hebben we zin in, maar als we naar buiten kijken is het ontzettend mistig. We gaan toch vol goede moed op pad, eerst naar de 17 mile drive, want dat is er gisteren niet van gekomen. Helaas is het daar ook erg mistig, maar we kunnen wel kijken naar de prachtige woningen die daar staan, later hebben we even opgezocht wat deze stulpjes moesten kosten en dat was tussen de 30 en 50 miljoen dollar, we sparen nog even...

We zien prachtige herten en die zijn ook niet echt bang, dus we kunnen van dichtbij foto's maken.

Op Highway 1, de kustweg van San Francisco naar Los Angeles wordt het zicht maar niet beter, op de weg is het prima, maar naar de zee zien we weinig. We rijden zelfs bijna de Bixby bridge voorbij. Nog net op tijd zet Albert de auto aan de kant en kunnen we toch nog foto's maken. Van een Nederlander krijgen we nog de tip om van de andere kant te fotograferen en zo komt hij er eigenlijk nog best goed op. De foto's zouden alleen zoveel leuker zijn als er een zonnetje bij op staat

Bij Julia Pfeiffer Burns State Park is het al niet veel beter en dit plekje is juist zo idyllisch. Met prachtige kleuren van het water en dan die waterval die op het witte zand stuitert.Bij ons is alles grijs, we zien met onze ogen wel wat meer kleur dan op de foto's maar het houdt niet over. Hier moeten we over een paar jaar gewoon nog eens gaan kijken ;-)

Dan gaan we door en wordt het zicht steeds beter, de temperatuur stijgt ook eindelijk een beetje, in plaats van 16 graden is het nu 23 graden en dat voelt echt veel lekkerder in je korte broek. We genieten van de mooie uitzichten en komen ook nog langs de zee-olifanten. Wat een grote beesten! en ze hebben een kleine slurf en zijn de hele tijd aan het boeren lijkt wel. We hebben het snel gezien, want ze stinken ook nog wel en het is hier weer kouder.

Dan komen we eindelijk aan in het hotel, het is al 17 uur, al met al wel weer een lange dag. De kamer verrast ons al weer, net als gisteren, wat een mooie hotels hebben we uitgezocht. Bij het zwembad ziet het er gezellig uit, daar gaan we na het eten vanavond nog wel even in. Eerst even lekker bijkomen en internetten. Om 18.30 rijden we naar Solvang, een plaatsje naast Buellton wat Little Denmark genoemd wordt vanwege de karakteristieke huizen. Het ziet er erg leuk en gezellig uit, maar onderweg hebben we een steakhouse gezien dat er erg leuk uit zag, dus we keren om en rijden terug in de richting van Buellton om daar te eten. Het is een heerlijke maaltijd en we genieten van "normaal" eten met groente en zonder patat.

Morgen naar Los Angeles langs de stranden van Santa Barbara en Santa Monica, tot morgen allemaal!!

1. Lieke:
    9 augustus 2018
    Weer een prachtige dag op de teller! En dat beroemde 'boompje' staat er ook nog🤗. Albert levert wel een top prestatie door iedereen iedere dag veilig van A naar B te brengen, en dan ook nog heel oplettend op tijd de 'sights' zien🤠🐩
  2. Marthilde:
    9 augustus 2018
    Wat weer een mooie dag , jammer van de mist maar .... jullie hebben het gezien 👌🏻Heerlijk die mooie hotels dat hebben jullie goed gedaan . Lekker slapen voor straks 😘
  3. Jose:
    9 augustus 2018
    Wat zonde dat het juist bij de kustweg nu mistig was. Maar het mag de pret niet drukken merk ik. Jullie vermaken je nog prima. Geniet lekker!