Dag 1 van Amsterdam naar Los Angeles

21 juli 2018 - Inglewood, California, Verenigde Staten

Zaterdagochtend om 06.00 hebben we vanaf het van der Valk Hotel aan de A4 de shuttlebus naar Schiphol genomen waar we om uiteindelijk 9.45 vertrokken naar Dublin.van der Valk Het was een korte vlucht van ongeveer vijf kwartier, maar schuin achter ons zat een baby die de hele vlucht gehuild heeft en een flinke poepbroek had die niet verschoond werd, dus dat was een goed begin van de dag.

In Dublin hadden we een lange wachttijd, 4 uur en 45 minuten. Dus mooi even tijd gehad om wat te eten. Daarna konden we meteen door de uitgebreide US preclearance. Dat betekent een zeer uitgebreide check en ondervraging zoals die altijd in Amerika pas gedaan wordt. We zijn benieuwd wat ons dan daar weer te wachten staat maar eerst maar eens even aan boord van de Airbus 330-200 die ons naar Los Angeles brengt.

De vlucht ging super, weinig turbulentie, geen vervelende luchtjes of nare mensen, gewoon een fijne vlucht en een kwartier vroeger dan gepland stonden we op LAX airport. Een paar gangen door op zoek naar de bagage en toen ineens, binne. 5 minuten stonden we buiten...geen controles, helemaal top geregeld. Bagage liet wel lang op zich wachten helaas, maar na een uur konden we dan toch op zoek naar het autoverhuurbedrijf. Google maps gaf aan bij het ingeven van het adres dat we er 40 minuten over zouden doen. Gelukkig begrepen we direct dat het vast anders zou gaan, er moest een shuttlebus zijn en dat bleek zo te zijn. Na een geweldige rit in het busje met doorgewinterde chauffeuse kwamen we aan bij het Thrifty kantoor waar we zelf uit 4 verschillende MPV’s mochten kiezen. Albert liet zijn deskundige oog er eens even overheen gaan  en het moest de donkergrijze Nissan Rogue worden. Dus op naar het hotel, hier blijven we 1 nachtje, het wordt ook al wat schemerig, dus we willen ook wel heel graag slapen. De wijk Inglewood is niet zo’n beste, dus we besluiten 4 koppen koffie te halen bij de receptie en wat water. We eten op wat we nog hebben en ik schrijf samen met Albert nog even de blog en dan hebben wij het eigenlijk ook wel gehad, we gaan slapen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Christa:
    22 juli 2018
    Yes, eindelijk is het zover en zijn jullie gewoon in LA! Mooie auto hebben jullie gekregen. Morgen gaat het evht beginnen!
  2. Helma:
    22 juli 2018
    oei die poepbroek en een huilende baby ..... maar jullie zijn er! De reis kan beginnen heel veel plezier!
  3. Ingrid:
    22 juli 2018
    Ach als je dat kon doorstaan kan de rest niet tegenvallen😜
    Nu herinneringen maken!
  4. N.M. van der Haring:
    22 juli 2018
    De jetlag wegwerken valt meestal niet mee! Dus probeer de wolligheid in de hoofden zo goed mogelijk weg te werken. Veel plezier.
  5. Gerda Pol:
    22 juli 2018
    Veel plezier! En samen veel mooie nieuwe herinneringen maken. Geniet er van!
  6. Judith:
    25 juli 2018
    Hele fijne vakantie!
    Die uitgebreide US check komt mij heel bekend voor :-) hadden wij ook toen we in mei naar New York gingen.