Dag 10 van Zion naar Las Vegas

30 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag kunnen we uitslapen, we hebben de wekker om 8.30 gezet en heerlijk rustig aan gedaan. In het hotel in Zion is het ontbijt inbegrepen en het is hier goed voor elkaar, we eten er lekker van en nemen nog een koffie-to-go mee in de auto want vandaag gaan we naar Las Vegas.

We nemen de toeristische route via het statepark Valley of Fire, waar af en toe de blauw/turquoise kleur opdoemt van Lake Mead. Het is ontzettend rustig op de route, we lijken af en toe alleen op de wereld, geweldig!

Dan komen we weer op de snelweg en zien Las Vegas in de verte. Onze harten gaan er sneller door kloppen, wauw wat een gaaf gezicht ineens die hoge torenflats midden in de woestijn!

Omdat het nog veel te vroeg is om in te checken in ons hotel/appartement gaan we eerst naar de premium outlet stores. Ook daar verheugen we ons al heel lang op, hadden bijvoorbeeld al lang een nieuwe spijkerbroek nodig, maar die moest wachten totdat we hier zouden zijn. We gaan dus helemaal los en gaan alle 4 tevreden de auto weer in na een uur of 3.

Dan snel naar het hotel, eens kijken of het zo mooi is als op de foto. Foto's kunnen vaak zo bedriegelijk mooi zijn en als je het dan in het echt ziet is alles toch kleiner of erger nog ruikt het niet zo lekker. Deze keer niet, overigens, het is de hele vakantie al super met de hotels, er is niets op aan te merken.

Na het eten gaan we natuurlijk naar de strip, we kunnen met de gratis shuttle van het hotel en hebben een lijstje gekregen met hotels waar je tegenwoordig ook nog gratis kan parkeren. We besluiten met de auto te gaan en te parkeren bij Planet Hollywood, halverwege de strip. Het is maar een paar minuutjes rijden. Alles komt overweldigend binnen en we lopen maar een stukje, want ookal gaan we af en toe naar binnen in een hotel of winkel, buiten blijft het erg warm, rond de 40 graden. Als we om 00.00 uur terug rijden is het nog 36 graden. En onze stappenteller is ruim boven de 20.000 uitgekomen. We zijn moe....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lieke:
    31 juli 2018
    Ja, de hitte van het asfalt in Vegas, je vergeet het totdat het weer wordt genoemd. Eenmaal thuis ben ik benieuwd naar de hotels waar jullie hebben overnacht, niet voor mezelf maar voor degene die na jullie gaan. Enjoy Vegas! 🤠🐩
  2. Christa:
    31 juli 2018
    Super leuk, dat we elkaar toevallig tegen kwamen. Heerlijke dag weer en heel goed even een paar dagen rustig aan te doen! Jullie hadden vlak bij “ons” hotel geparkeerd.