Dag 9 van Bryce naar Zion

29 juli 2018 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag weer een drukke dag, we gaan paardrijden in de Bryce canyon. Omdat we alle 4 nog nooit paard hebben gereden zijn we licht zenuwachtig. We krijgen alle 4 een paard toegewezen, Trash, Stingie, Red River en Patricia. Het rijden valt ons mee, de paarden en muilezels volgen elkaar gewoon, af een toe een beetje aansporen en sommige hebben een zweepje nodig om wakker te worden. Persoonlijk ben ik er niet zo van om dieren te slaan, dus ik krijg meteen een opmerking van de cowboy dat ik wat harder moet slaan, ik doe het lekker niet, mijn Patricia loopt evengoed wel.

Na 2 uur is de tocht voorbij en mogen we afstappen. Lopen is dan niet te doen, alles doet pijn en we lachen om elkaar. Dan rijden we nog 12 mijl naar het zuiden van het park om de natural bridge te zien, die was de moeite waard en we hoeven er niet ver voor te lopen. Dan is het tijd om naar Zion te gaan, want daar is ook zoveel te zien. De rit er naartoe is mooi en onderweg halen we een broodje bij Subway's. Omdat het nog te vroeg is om in te checken zetten we de auto bij het hotel en doen onze wandelschoenen aan en pakken de shuttlebus naar het park. In Zion is dat verplicht.

Bij de laatste stop, de Tempel van Sinawava stappen we uit, we gaan naar de Riverside Walk. Onderweg zitten veel brutale eekhoorntjes die op zoek zijn naar eten en het hopen te krijgen van de toeristen. Leuk om te zien en te fotograferen.

Dan houdt de wandeling op en kunnen we verder door het water, vanaf dat punt heet het the Narrows. We stappen allemaal stoer het water in en lopen door de rivier, door de grote keien is het goed uitkijken dat je niet in het water valt, want we hebben telefoons en paspoorten ed bij ons. Van 2 vriendelijke Nederlanders die ons zien zwoegen krijgen we hun stokken, hiermee lukt het veel beter en op Tessa na zijn we niet echt nat geworden, beetje aan de onderkant van de korte broek maar dat mag geen naam hebben.

Na ongeveer 3 kwartier vind ik het wel welletjes, de omgeving veranderd niet echt meer een we moeten ook nog terug.De mannen zijn een beetje teleurgesteld, maar gaan natuurlijk wel mee. Als we het eindpunt van de Narrows weer bereiken en de wandeling weer over gaat in de Riverside Walk begint het te rommelen, toch weer onweer? Wat een goede timing. We kijken achterom en zien een donkere lucht. We kunnen de wandeling verder goed vervolgen en het blijft bij gerommel in de lucht, we zien geen flitsen en het regent niet. De buschauffeur doet wel vast de dakramen dicht, die vertrouwd het niet. Uiteindelijk duurt het nog tot 20.30 uur voordat het echt gaat regenen.

We eten bij een wat duurder restaurant en genieten van de groente die we oa geserveerd krijgen en een lekker wijntje. Wat is dat toch genieten na al dat fastfood!!!

Morgen gaan we al weer verder, ons volgende onderkomen hebben we voor 3 nachten

VEGAS, HERE WE COME!!!

1. Marthilde:
    30 juli 2018
    Prachtig weer , wat zien jullie toch geweldige dingen 👌🏻Slaap lekker voor straks
  2. Patricia:
    30 juli 2018
    Wat een leuke paardennaam! Mooie reis tot nu toe! We genieten mee
  3. Ingrid Omme:
    30 juli 2018
    Heerlijk meegenieten van jullie reis!
  4. Jose:
    30 juli 2018
    Prachtige foto,s weer. Wat een belevenissen .
    Nu naar Vegas😀😀.
    Eerst maar eens lekker slapen.welterusten!
  5. Christa:
    30 juli 2018
    Gave dag, Wendy. Veel gedaan Bruce en de Narrows, gelukkig was het gewoon open. Jullie hebben precies gelukt gehad vandaag. Wij waren vroeg in Zion, toen stonden er honderden mensen op de bus te wachten.
    En de regen begon hier al om 6 uur! We zitten precies aan de andere kant van Zion.
    Veel plezier in Las Vegas!