dag 12 Las Vegas

1 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag echt lekker lang uitslapen, heerlijk, want de airco werkt super en is nauwelijks te horen (dat is in andere hotels wel anders)

Na het ontbijt vertrekken Albert en ik naar de strip om daar een diner en show te reserveren voor vanavond. Daarna hebben we tijd om te relaxen en te zwemmen.

Om 15 uur besluiten we om naar de Hooverdam te gaan, het is een half uurtje rijden maar we komen op de heenweg in een flinke file terecht en de tijd tikt weg... we moeten wel echt om 19 uur weer op de strip zijn om te genieten van de leuke avond die ons te wachten staat. Bij de Hooverdam hebben we dus niet echt veel tijd. Bovenop is een parkeerplaats maar Albert en Mark willen nog even op de dam kijken en foto's maken. Die wandeling is Tessa en mij te heftig in deze hitte, wij besluiten boven te blijven en ze straks met de auto op te halen. Zo gezegd, zo gedaan, we pikken ze op, maar vervolgens blijf ik achter het stuur zitten en kom ik later in het hectische verkeer van downtown Las Vegas terecht. Ik moet zeggen, zelf achter het stuur zitten is eigenlijk wel net zo fijn, dan heb je tenminste zelf de controle, beetje toeteren en van baan verwisselen, hoppakee, dat lukt me wel.

We zijn uiteindelijk dus ruim op tijd (heb me weer voor niks zorgen gemaakt) bij Planet Hollywood waar de show om half 9 begint en wij om 7 uur de reservering gemaakt hebben bij restaurant Pampas. We eten heerlijk en genieten met volle teugen van de show. Hele mooie acts passeren de revue, het is een soort beste van Amerika's got talent. De ene keer is het komisch, dan rollen de tranen over je wangen, de andere keer zo'n spannende acrobatische act dat je met je handen voor je mond bijna niet durft te kijken. Het was geweldig en dan gaan we naar huis. Tessa wil bijna niet mee, want morgen gaan we weer verder en zij gaat deze fantastische stad missen.

In ons appartement drinken we gezellig nog wat en pakken onze koffers alvast in, morgen weer een lange rit voor de boeg door death valley naar onze volgende overnachtingsplaats in Bishop. Daarna moeten we improviseren want Yosemite is door de Ferguson bosbranden helaas nog steeds afgesloten en wij zouden daar in een lodgetent in de valley slapen, compleet met bearlocker. We hebben helaas toch pech, ze zouden morgen weer open gaan, maar de datum is 2 dagen naar voren verplaatst. De valley staat in de giftige rook en er is dus geen zicht en het is ongezond en gevaarlijk om daar te verblijven, dus er is geen keus.

tot morgen

1. Marthilde:
    2 augustus 2018
    Wat weer geweldige verhalen , jammer dat jullie niet in de lodgetent kunnen slapen ... maar ja veiligheid gaat voor alles natuurlijk
  2. Marthilde:
    2 augustus 2018
    Geweldig mooi en Albert hoeft dus niet meer te rijden begrijp 😄😄 veel plezier verder liefs uit drenthe
  3. Lieke:
    2 augustus 2018
    Klopt Wendy, ik rijd honderd maal liever in Amerika dan hier. 'Stay in your lane'! Overweldigend de Hoover Dam, in bouw, warmte en verkeer. Er is daar, volgens mij, niet vaak geen file (dus meestal wel😀). En jammer van Yosemite, volgens mij wil je ook geen door branden geteisterd natuurpark zien. Genoeg aanbod als alternatief. Maar eerst Death Valley, het moment waar jullie qua warmte naar toe geleefd hebben😓. Het zal super zijn, in alle opzichten. Stay healthy🤠🐩
  4. Ingrid Omme:
    Super super super!😃
  5. N.M. van der Haring:
    2 augustus 2018
    Wat jammer, geen Yosemite....... dus een alternatief zoeken ( bv Sequioa NP ) of een relaxdag inlassen? Ik ben benieuwd, we zien het wel in je volgende blog! Geniet ervan zou ik zeggen.