Dag 15 van Turlock naar San Francisco

5 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hoeven we niet al te vroeg weg want het is maar krap 2 uur rijden naar San Francisco. We genieten weer van een inbegrepen ontbijtje en nemen een koffie-to-go mee voor in de auto.

Via de Bay Bridge rijden we het centrum van de stad in. Aan de rand van de stad staan meteen hoge imposante flatgebouwen. We gaan nog niet meteen naar ons hotel, want zo vroeg zijn we daar vast nog niet welkom. We besluiten eerst naar de Golden Gate bridge te rijden. Deze is bijna niet te zien door de mist en we stappen daardoor niet eens uit, de zon schijnt al uitbundig, dus we vertrouwen erop dat de brug op een later moment beter te zien zal zijn.

Dan rijden we eerst naar de Seven Painted Ladies op Alamo square. Het is er erg druk, maar wij kunnen makkelijk parkeren. We schieten wat foto's en de kids vragen zich af waarom we hier zijn en wat hier te zien is. We gaan dus weer door, op naar de food market hal, Ferry Building genaamd. Daar bestellen we een lunch bij de mexicaan.

Dan nog maar een keer terug naar de Golden Gate Bridge. Nu is hij prachtig zichtbaar, dat kleine beetje mist aan de bovenkant nemen we voor lief. We schieten wat foto's en willen dan allemaal wel graag naar het hotel.

Ons hotel ligt op de bekende Lombard street (de bochtige straat) en we zijn er al een keer langs gereden, dus het is niet moeilijk te vinden. We zetten een kop koffie op de kamer en genieten even van de wifi. Daarmee zoeken we ook een restaurantje voor vanavond. Het wordt een pizzeria vlakbij Pier 39 en we gaan er wandelend naar toe dus vertrekken maar vast, daar is van alles te doen de hele dag.

De straten zijn steil en het valt niet mee, nu we terug zijn kan ik zien dat we 14.695 stappen hebben gedaan (9,4 km) met 43 verdiepingen hoogteverschil!! (die pizza is er dus wel weer vanaf)

We genieten van de zeeleeuwen bij pier 39 en de pelikanen die daar zitten. De pizza smaakt ook heerlijk en we kopen de bekende Taffy's bij een snoepwinkel aan het eind van pier 39. Ook kopen we nog een warm vest voor mij, die doe ik gewoon over mijn vest heen die ik al aan had, want het is toch koud!!!!

Als de zon onder is besluiten we terug te gaan naar het hotel, een lekker wijntje voor ons, colaatje voor Tessa en een biertje voor Mark wachten daar op ons.

Het uploaden van de foto's gaat heel langzaam, ik hoop dat het wat wordt...anders houden jullie die nog van ons tegoed.

Morgenochtend vroeg opstaan, we gaan met de eerste boot naar Alcatraz!

1. Marthilde:
    6 augustus 2018
    Prachtig wat weer een geweldig mooie omgeving , die steile straatjes, brug 👌🏻Was gister wat van het padje ..... geen reisverslag 😁veel plezier nog keep making memories