Dag 16 San Francisco

6 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg op, we moeten om half 9 in de haven zijn voor de boot naar Alcatraz. We nemen ruim de tijd voor de wandeling er naartoe want we weten sinds gisteren hoe heftig het is om de steile straten te beklimmen. Dus om half 8 staan we klaar met allemaal 2 truien over elkaar heen want het is 12 graden, brrrrr

Na een minuut of 10 gaat de eerste trui al uit en nog voordat we bij het bochtige gedeelte van Lombard straat zijn lopen we allemaal in ons t-shirtje. De zon schijnt uitbundig en we hebben het warm van al dat klimmen. We komen bijna een half uur te vroeg aan bij pier 33, daar hebben ze een koffiezaakje neergezet en dat is net wat we nodig hebben, na een kwartiertje besluiten we alvast te kijken hoe het zit met inchecken. We schrikken als we zien wat daar aan de hand is, rijen met wel honderden mensen. Dat gaan we nooit halen.... we kijken even snel of dat wel de rij is waar we in moeten gaan staan en worden er niet veel wijzer van, we gaan het vragen bij de meneer die bij de volgende rijen staat om in te stappen, we worden inderdaad teruggestuurd, we moeten nog tickets hebben in ruil voor onze uitdraai van de reservering en dan doen we net of we gek zijn, we sluiten aan bij een soort VIP rij en krijgen daar zonder problemen onze kaartjes en kunnen snel bij de rij voor de boot aansluiten. Na ons mogen niet veel mensen meer doorlopen en gaan de deuren van de boot open en kunnen we met zijn allen de loopplank op. Op de boot kijken we elkaar eens aan, halen ons schouders op en zeggen tegen elkaar dat we stupid foreigners zijn ;)

Op Alcatraz krijgen we een koptelefoon op met een Nederlands gesproken rondleiding, het is super interessant en omdat we pas nog de film "Escape from Alcatraz" gezien hebben spreekt het ons allemaal enorm aan, we herkennen de plekken die we zien van de film.

's Middags willen we graag naar Union square, het winkelgebied van SF en Chinatown, deze plekken liggen dicht bij elkaar. Dan aan het eind van de dag willen we graag met de historische Cablecar terug naar ons hotel. Als we alles gedaan hebben kunnen we echt geen pap meer zeggen en zijn we blij dat we weer terug zijn in het hotel.

Wat opgevallen is is dat vandaag de hele dag de Golden Gate Bridge in de mist zat, heel vreemd gezicht, alles super helder en alleen die brug in de mist.

Morgen gaan we via Silicon Valley (daar zijn alle grote internetbedrijven te vinden en veel wat met electronica te maken heeft, oa het Tesla testcentrum, Google, Facebook, Apple, Ebay, Netflix, Samsung etc.) naar Monterey waar we de 17 miles drive gaan bekijken, een kustweg met the lone cypress, pebble beach, en Carmel-by-the-sea. En als we nog een plekje kunnen bemachtigen op een boot misschien ook nog een walvistocht bij Monterey. Ligt ook aan het weer natuurlijk, maar zoals het er nu uitziet komt dat wel goed.

tot morgen

1. Marthilde:
    7 augustus 2018
    Wat weer een geweldige belevenis Alcatraz is bij iedereen wel bekend van de film maar om het te zien zal wel veel meer indruk maken.
    Veel plezier vandaag
  2. Lieke:
    7 augustus 2018
    Jullie doen nog steeds de dingen die op de 'things to do' lijst staan. Knap hoor! Vandaag een mooie actieve en lange dag voor de boeg, veel plezier! 🐩
  3. N.M. van der Haring:
    Beste VIP-ers.

In het kader van de halve wereld Te bereizen, komt het spreekwoord van een brutaal mens heeft de halve wereld, gewoon uit! Veel plezier verder.