Dag 8 van Moab naar Bryce Canyon

28 juli 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vandaag weer een lange mooie reis voor de boeg dus we zetten het hotelwekkertje op 6.30 uur. Er staat heel groot snooze, dus ik stel om 6.30 uur voor om 1x te snoozen, er vanuit gaande dat de wekker dan na 9 minuten weer gaat. Maar ja, we zitten aan de andere kant van de wereld en het gaat hier dus niet altijd hetzelfde. Na een uur schrikt Albert wakker en we staan snel op, we douchen alle 4, ontbijten en ruimen alles op en laden de auto weer vol en om 8.30 uur rijden we (we kunnen het wel snel!)

De TomTom wil ons weer naar de snelste weg hebben, maar nu hebben wij hem door, we slaan af op de 12 naar Capitol Reef. We verbazen erover dat het toch wéér anders is dan we al gezien hebben en genieten van het prachtige uitzicht wat niet te vatten is op een foto. Op een gegeven moment rijden we op een weg en hebben rechts en links van ons een flinke afgrond, net alsof we over de kam van een berg rijden, prachtig!! Na ongeveer 400 kilometer komen we aan in Bryce, het is nog vroeg dus we kunnen het park nog wel in, maar de lucht is donker en we besluiten eerst nog wat in het hotel af te wachten. We houden de weersverwachting in de gaten en om 15.30 uur wordt het beter, uiteindelijk vertrekken we om 16 uur. Rugzak met veel water mee, wandelschoenen aan, want we gaan in ieder geval de Navajo loop trail lopen, breiden hem evt nog uit door de Queens garden trail eraan vast te knopen. Het begint al meteen te regenen en we besluiten in de auto nog even te wachten, dan wordt het toch droog en kunnen we aan onze trip beginnen en dalen we af in de Canyon. Als we 2 bochten door zijn zien we een lichtflits en harde onweersknal.... we twijfelen een beetje, is het er maar eentje, of wordt dit toch te gevaarlijk, je ziet mensen snel terug lopen, maar anderen lijken zich er niets van aan te trekken. Na nog een paar flitsen en klappen besluiten wij dat het te gevaarlijk is en keren teleurgesteld terug. We rijden nog langs wat uitzichtpunten en kijken tussen de buien door toch even hoe adembenemend mooi het hier is. Om 18 uur besluiten we terug te gaan naar de lodge en gaan we eten in het tegenoverliggende restaurant.

Laten we hopen dat het morgen beter weer is, om 09.00 uur staat een trail op een paard op het programma. Zou zonde zijn als die niet door kan gaan.

tot morgen

1. Lieke:
    29 juli 2018
    Als je denkt dat je de stenen wel gezien hebt, rijd je door Capitol Reef naar Bryce en ben je weer onder de indruk. Jammer dat het weer zo is. Wens jullie een mooie zonsopgang boven Bryce 🤠🐩
  2. Marianne:
    29 juli 2018
    Jammer dat het weer tegen zat. Daardoor leverde het
    ook wel weer bijzondere foto's op. Hopelijk is het weer morgen weer goed zodat jullie toch nog het een en ander van de Bryce kunnen bekijken voordat jullie doorrijden naar Zion NP. Succes morgen.
  3. N.M. van der Haring:
    29 juli 2018
    Ach het weer zat niet mee, maar de onverwachte schoonheid van de natuur blijft mooi toch?
  4. Saskia:
    29 juli 2018
    Wat een prachtige foto's.
    Nog veel plezier