dag 4 Grand Canyon naar Page

24 juli 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We gaan vandaag naar de Grand Canyon en omdat we vanmiddag al weer moeten vertrekken richting Page staan we weer vroeg op. We gaan met de auto tot het punt waar we niet meer verder kunnen, dit westelijke gedeelte van de South Rim kan je in de zomermaanden alleen met de shuttlebus of te voet bereiken. We kiezen voor de bus en willen dan terug lopen. Het is nog erg rustig in het park en onze auto staat op de gunstigste parkeerplaats, het dichtst bij de opstapplaats van de bus.

De buschauffeur is erg behulpzaam en raad ons aan niet helemaal naar Hermits Rest te rijden, maar in het midden uit te stappen, daar liggen de mooiste uitzichtpunten. We besluiten zijn aanwijzingen op te volgen en stappen uit bij Hopi point. De uitzichten zijn geweldig en we hebben alle ruimte om veel leuke foto's te schieten omdat het nog lang rustig blijft. We spotten een paar eekhoorntjes en proberen ze natuurlijk ook zo goed mogelijk op de foto te zetten. Tegen het eind van de wandeltocht wordt het drukker en drukker en als we terugkomen bij het busstation zien we dat er een wachttijd is om op de bus te stappen en dat de lucht ook donker begint te worden. Bij de auto eten en drinken we nog wat en vertrekken dan naar de oostkant van de South Rim. Aan deze kant mag je wel zelf met de auto rijden. We gaan bij Desert view point de auto uit en beklimmen het torentje, dan lopen we terug naar de auto, lunchen we en vertrekken richting Page. Het onweert in de verte en de wolken worden grijzer en dikker, je ziet dat het flink regent op de plekken van de donkere wolken, wie weet blijven we de wolken voor.

Op de weg naar Page komen we nog verschillende view-points tegen en we besluiten nog een keer de auto aan de kant te zetten en een stukje naar de kloof te lopen. Op borden worden we gewaarschuwd voor slangen, schorpioenen en gevaarlijke spinnen. We gaan niet van het pad dan zal het wel meevallen. Toch zien we een slang wegschieten, best leuk om ook weer even af te vinken ;)

Als we teruglopen begint het te regenen, de wolken hebben ons ingehaald, we springen snel de auto in en rijden verder richting Page. De temperatuur loopt weer lekker op, de thermometer geeft 107gr Fahrenheit aan, dat staat gelijk aan 41,7. Als we bij Horseshoe bend komen besluiten we toch eerst door te naar het hotel, we zijn moe, hebben al heel wat kilometertjes in de benen en het is té warm. Misschien maar morgen of zo.

Om 15.00 uur zijn we in het hotel, de kamer is heerlijk koel en we genieten met zijn allen van de temperatuur op de kamer en de goede wifi die hier is. Na anderhalf uur besluiten we wat boodschapjes te doen, Mark heeft bedacht dat we wel wat verschillende tapas-achtige dingen kunnen kopen om dat al maaltijd te eten. Zo gezegd zo gedaan. Na het eten kijken we elkaar aan... die Horseshoe Bend, die moeten we toch maar even doen, straks komt het er niet meer van, dat zou zonde zijn. Om half 8 rijden we die kant op, het is een behoorlijke klim nog over een heuvel, maar na 1,2 km komt de bocht in de Colorado River in zicht. Toch wel weer de moeite waard, het is er prachtig en het licht is weer top. Helaas ligt de spiegelreflexcamera nog in de hotelkamer, maar met de mobiele telefoons maken we ook mooie foto's.

Dan verdwijnt de zon snel achter de bergen en gaan we weer voldaan terug naar het hotel, met een kop koffie besluiten we de blog te gaan schrijven en we kijken ondertussen naar America's got talent om te hopen nog een glimp van Glennis Grace op te vangen, maar ze is al door de voorronden en helaas niet in deze aflevering op tv te zien.

Voor iedereen een fijne woensdag, wij gaan straks lekker slapen!!

1. Jose:
    25 juli 2018
    Wat is dit toch leuk wakker worden met jullie verhalen. Fantastische dag hebben jullie gehad,de Grand Canion is zo vreselijk mooi. En nu in Page,zie het helemaal voor me met dat heerlijke zwembad,en van hieruit naar de Antilope canion denk ik hè. Slaap lekker en een mooie dag morgen.
  2. Rolien Brust:
    WoW wat mooi!
  3. Judith:
    25 juli 2018
    Zo leuk om mee te lezen!
  4. Jolanda:
    25 juli 2018
    Wat een belevenis elke dag. Top.
  5. Regina:
    Mooi mooi mooi 😘😘😘👏👏👏
  6. Christa:
    25 juli 2018
    Super mooie dag! Vroeg opstaan wordt beloond op dit soort vakanties. Het is zo fijn als het nig niet zo druk is.
    Veel plezier in Page vandaag.
  7. Marthilde:
    25 juli 2018
    Heel erg mooi allemaal, prachtige foto’s wat fijn dat we zo mee kunnen genieten 👌🏻😘