Dag 5 Page

25 juli 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag de eerste keer geen reisdag en we hebben pas om 11 uur een afspraak om met een gids de lower Antelope canyon te bezoeken, dus we gaan uitslapen!!!! We zetten de wekker om 8 uur om in ieder geval niets van het inbegrepen ontbijt te missen.

We hebben van tevoren gehoord dat je je van een Amerikaans ontbijt niet teveel moet voorstellen. De lucht komt ons op de gang al tegemoet, ik ruik vette warme worst en op mijn nuchtere maag is dat geen lekker begin, maar eenmaal aangekomen in de eetzaal valt het allemaal heel erg mee, we hebben heerlijk ontbeten.

Dan is het tijd om naar de Antelope canyon te gaan. We hopen dat het door gaat, want als de temperatuur boven de 40 graden komt wordt de boel afgelast. Gelukkig zit de temperatuur eronder en kunnen we gaan. Onze gids is heel behulpzaam en stelt onze fotocamera's in en ook de mobiele telefoon heeft meer functies dan wij wisten. De tour is prachtig en we hebben een paar honderd foto's geschoten.

's Middags lekker een duik in het zwembad gemaakt en lekker op ons eigen terrasje geborreld, hier mag Mark wel een biertje ;) Later gaan Albert en ik samen een kijkje nemen bij Lake Powell en de Glenn Canyon Dam. De kids blijven liever in de airco op de kamer met de goede wifi die we hier hebben.

Om 18.30 uur besluiten we om naar Big John's Texas Barbeque te gaan omdat ze geen reserveringen aannemen en het wel een gewild restaurant is. Als we aankomen moeten we al flink zoeken naar een parkeerplek, dus dat beloofd niet veel goeds. Inderdaad moeten we wel wachten, maar binnen een kwartier is er toch een plekje vrij aan de biertafels die op een Oktoberfest-achtige manier staan opgesteld. Er is een echt Amerikaans bandje bij dat live muziek speelt en het is helemaal gezellig en lekker. De rij wachtenden zwelt ook aan, dus om 20 uur is het al klaar en moeten we plek maken voor nieuwe gasten.

Morgen gaat onze reis naar Moab, zo'n 525 km hier vandaan met een offroad trip van 14 km met onze 4x4 in Monument Valley, een uur tijdsverschil (+1) en van alles te zien onderweg wordt het een lange dag. We zullen de wekker helaas weer moeten zetten

1. Jose:
    26 juli 2018
    Wat een prachtige foto,s weer. Zo ongelofelijk mooi.
  2. Lieke:
    26 juli 2018
    Voor de Antilope Canyon lijkt me dat stevige amerikaanse ontbijt een goede start. Grappig, Paul en ik keken op onze reizen altijd uit naar ons eerste all american breakfast. Zo zie je maar, smaken verschillen😀. Mooie dag met mooie foto's. Ben benieuwd naar jullie ervaring op de komende reisdag. Ik herinner me dat gebied als éen grote westernfilm. Door jullie reis zijn er veel 'oh ja' momenten. Leuk! Fijne reisdag🤠🐩
  3. N.M. van der Haring:
    26 juli 2018
    Tja, een stevige autorit om in Moab te komen. Maar: de rit zelf dwars door de imponerende natuur is al een belevenis op zich, dus de tijd vliegt en jullie hebben tijd zat, want het is vakantie. Fijne trip!🚘
  4. Gerrit van der Hart:
    26 juli 2018
    Prachtige foto's. Zo blijven we goed op de hoogte
  5. Ingrid:
    26 juli 2018
    Prachtig wat een belevenis als jullie thuiskomen moeten jullie op vakantie om uit te rusten!😜
  6. Helma:
    26 juli 2018
    Weer een hele afstand afgelegd en prachtige foto´s . Alvast een tip voor Las Vegas. Hans Klok komt eraan. Die vertrekt uit Nederland en gaat een contract aan voor 10 jaar. Kunnen jullie hem vast promoten!
  7. Regina:
    26 juli 2018
    Wow, ziet er geweldig uit!
    Prachtige foto’s en verhalen.
    Wij herbeleven de reis opnieuw door jullie mooie verhalen.

Geniet van jullie vakantie!

Groetjes fam. Arling