Dag 7 Moab

27 juli 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hebben we het weer druk, er liggen 2 nationale parken in de buurt, dat zijn Arches NP en Canyonlands NP en eigenlijk willen we die allebei zien. Om alles te zien is onmogelijk, dan heb je wel 3 weken nodig en dan kan je elke dag een andere wandeling of route met de auto rijden. We kiezen voor een combinatie en doen vroeg op de ochtend de wandeling naar Delicate Arch, de wandeling is zonder schaduw en 3 mile lang (4,8km) We zien op de temperatuurmeter in de auto dat het al 30 graden is om 08.00 uur, dus dat wordt een pittige helemaal omdat het ook nog flink klimmen is op de heenweg. Natuurlijk doen we het allemaal zonder te klagen en drinken al het water op wat we meegenomen hebben. Als we weer in de auto stappen geeft de temperatuurmeter 41 graden aan, we doen de airco lekker aan en dan rijden we alle weggetjes die er zijn in het park en komen zo nog mooie Arches en the Balanced Rock tegen. Het is helaas onmogelijk om alle andere wandelroutes ook te nemen, dus we rijden het park weer uit rond een uur of 12.

We gaan terug naar het hotel en kopen onderweg 2 salades voor de dames en brood voor de heren. Als onze buiken gevuld zijn nemen we lekker een plons in het zwembad en doen het lekker rustig aan.

Om 16 uur begint het weer te kriebelen, we moeten nog naar Canyonlands.... We vertrekken weer met nieuw gevulde flessen water. In Canyonlands stuitten we meteen op een offroad-route, de shavertrail en omdat ik Nico en José daarover heb gehoord bedenken wij ons geen moment en gooien we het stuur om, die gaan we doen. Als we de eerste bocht door zijn is het me al duidelijk, het pad is smal, onverhard en er zijn geen vangrails en wel héle diepe afgronden!!!! Na een paar haarspeldbochten begint het al te wennen en het is prachtig!

Na de shavertrail gaan we door het park met de auto naar de Mesa-Arch, deze wandeling is slechts een halve mile (0,8km) en peanuts voor ons. We maken wat foto's en zijn er klaar mee. Inmiddels is het al 19 uur geweest en we beginnen honger te krijgen. Het is nog een kilometer of 40 terug naar Moab, dus we laten de rest van het park voor wat het is.

Als we Moab in rijden komen we een "Denny's" tegen, we hebben gehoord dat dat een prima restaurant is dus we parkeren de auto en besluiten unaniem om daar te gaan eten. Na het eten rijden we weer terug naar het hotel, ik schrijf de blog en we drinken koffie die tot nu toe in elk hotel gratis te krijgen is.

Zometeen maar eens een potje Keezen met zijn 4en want daar zijn we nog helemaal niet aan toe gekomen

Morgen naar de Bryce Canyon, wordt weer een lange reis door Capitol Reef, maar nu weer een uurtje tijdsverschil de gunstige kant op. Laten we hopen dat de wifi daar beter is, we hebben ontzettend moeite met het uploaden van de foto's hier.

1. Christa:
    28 juli 2018
    Jullie hebben veel gedaan op 1 dag. Super leuke foto bij Delicate Arch van jullie vieren!!
  2. Jose:
    28 juli 2018
    Ik wist het dat jullie de shaver trail zouden 4 onverschrokken avonturiers laten zich niet tegen houden door de angst van een nicht Haha. Nog zitten gillen Wendy?
    Het zijn weer prachtige foto,s mensen ,geweldig. Lekker slapen en op naar de Brice Canyon.
  3. Lieke:
    28 juli 2018
    Gelukkig, het staat er nog allemaal🤣, ook om van te genieten! En nu die prachtige tocht door Capitol Reef naar de verstilde schoonheid van Bryce. Enjoy🤠🐩
  4. Evelien:
    28 juli 2018
    Mooie foto's. Jullie hebben al veel gedaan en gezien. Veel plezier nog.
  5. Marianne:
    28 juli 2018
    Ik heb indertijd genoten van de shafer trail. En zal het ook nooit vergeten. Maar ben toch wel een beetje blij dat ik het niet van te voren geweten heb dat jullie hem toch gingen doen. Brrrr.